Wednesday, September 30, 2009

30hb September Tarikh Menyesakkan Pemikiran Rakyat

Kuala Lumpur, 30hb Sept :
> Isu - Tuntutan saman terhadap kerajaan oleh Chin Peng.
> Tuntutanini gagal kerana ayan yg berlaku antara Parti Komunis Malaya (PKM) dengan kerajaan Malaysia memang sudah menjadi fakta sejarah dan x asing lagi kepada umum Chin Peng merupakan pembunuh orang Melayu, Cina, Menyerang pihak keselamatan kerajaan.

Kuala Lumpur, 30 Sept :
> Isu - Kes Lewat Anwar Ibrahim
> Anwar masih x berani nak teruskan perbicaraan malah melengah-lengahkan dengan tuntutan mengarut beliau. Berani kerana benar, takut kerana salah. Kalau x salah tak perlu la takut dan teruskan je la perbicaraan tu. Dengan cara sebegini menjelaskan kepada seluruh rakyat Malaysia memang benarlah DSAI kaki juburi.

Putrajaya 30 Sept :
> Kes pemimpin HINDRAF P. Waythamoorthy : Pihak kerajaan rampas pasport beliau
> Pembohongan la gi nyata oleh keling paria nie. Sebenarnya beliau sendiri yang serahkan pasportnya kepada Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di London. Jadi tidak timbul la pihak kerajaan telah rampas @ sekat atau tahan pasprot dia. Kalau nak balik pasport hang tu balik pi la ambik sendiri kepada Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di London tu. Ingat hang tu hebat santa ke nak buat majlis penyerahan semula pasport yang hang sendiri serah by hand kepada Pesuruhjaya Tinggi Malaysia tu. Cakap berbelit padan la ko ni keturunan keliang paria...huhhh

Putrajaya 30 Sept :
>Isu rayuan Nizar didengar pada 5 November, 09
> Dengan perasaan tak malunya Nizar fail rayuan utk didengarkan di Mahkamah Persekutuan untuk kekalkan beliau masih MB Perak yang sah. Waktu dia menang BN tak sebok turun naik mahkamah pun tapi dia nie memang giler kuasa sungguh.

Kuala Lumpur 30 Sept :
>Karpal kata DPA punyai jumlah kerusi DUN yang terbanyak dan parti itu mempunyai hak untuk melantik siapa sebagai Ketua Menteri sekalipun dinegeri itu. Manakala isunya disini bilamana Mohd Yusmadi (Ahli Parlimen Balik Pulau) mendesak DAP gunakan formula baru iaitu diadakan pergiliran bagi jawatan Ketua Menteri tidak seperti formula BN dengan menetapkkan jawatan KM diberikan kepada kaum Cina dan Timbalan KM pula hanya diberikan kepada kaum Melayu sematan. Oleh yang demikian untuk nampak jiwa rakyat semua ADUN berhak untuk menjadi Ketua Menteri secara bergilir.

Ipoh 30 Sept :
> Isu PAS guna tema "Bersama Kehendak Rakyat".
> Ia merupakan tema PAS pada PRK Bagan Pinang untuk memastikan parti itu menang melawan BN. Tapi ada yg tak kena dengan tema tu, apakah yg tidak menyokong calon PAS nanti mereka itu bukan rakyat Malaysia juga ke? Kepada pihak BN teman cadangkan tema untuk mereka bagi pilihanraya kecil kali ini ialah : "Bersama Mencipta Kegemilangan".

SELAMATKAN MALAYSIA YANG 1
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI KEPADA SEMUA

1 comment:

faziz ar said...

salam berkunjung
nampaknya awak jahil dalam aspek keadilan dalan kenegaraan
Dapatkah Mahkamah dipercayai?

dalam kes DSAI - bukan anwar yang tangguhkan kes tapi kerana tindakan mahkamah tidak membenarkan bahan pendakwaannya diteliti untuk menyediakan pembelaan. Soalnya disini jika benar mengapa takut menyerahkan bahan bukti bagi mengelakkan 'trail by ambush?'

jika begini caranya mahkamah
maka senang aje
jika sesorang musuh mengaku saja ponggongnya kena liwat dan sumpah-sumpah sikit maka hakim akan terus kenakan hukuman pada musuh kita tanpa mahkamah meminta samaada punggung dia terkoyak atau tidak..

soalnya mahkamah jadi kuda tunggangan penguasa rakus...