Sunday, April 4, 2010

SALAH FAKTA : OLEH BLOGGERS SITI AISHAH SHAIKH ISMAIL


Beliau tulis dalam sya~reformis blogs bahawa ;

Ramai menyatakan bahawa tindakan Adun-Adun Pakatan Rakyat keluar dewan,seolah-olah ia satu tindakan yang tak patut dibuat dan ia disifatkan kebudak-budakan dan ganas namun secara benarnya mereka mengambil tindakan keluar dari dewan itu selepas bersabar dari jam 9.50 hingga ke jam 11.00 pagi kerana mereka merasakan bahawa Speaker HARAM menafikan hak kami sebagi ahli dewan undangan negeri apabila Yb Nga Ko Meng (Adun Pantai Remis) menyatakan satu daripada perintah tetap (3,4,dan 6) namun dinafikan oleh Ganesan.
Pembetulan : GANESAN adalah speaker sah disisi undang2 bukannya Sivakumar ADUN Tronoh itu lagi. Ko nak kerajaan BN Perak hormat ADUN ko tapi ada ko kisah ADUN ko x ikut undang2 negara. Abih tu ko nak buat undang2 KOBOI je dalam dewan tu..mangkuk tingkat betoi mike ni yong oii...
Dan kami telah merayu kepada dia untuk memberikan penghormatan kepada 'Standing Order' (peraturan tetap dewan) yang mana ia sepatutnya dihormati oleh Speaker dan diwajibkan mendengar apabila ia dibacakan. Namun Yb Ngan dinafikan haknya apabila Ganesan langsung tidak memberikan perhatian kepada Peraturan Tetap tersebut dan ia menunjukan bahawa Ganesan tidak langsung tahu dan menghormati Peraturan dan tugas sebagai seorang Speaker.
Pembetulan : Ada ko fikir Aishah masa Sivakumar jadi Spekaer DUN Perak sebelum ni dan 11 bulan Pakatan Rakyat Cina yg memerintah negera Perak ni ada dia bagi peluang kepada wakil2 rakyat Melayu Islam nak bagi hujah mengikut Standing Order yg ada. Ada kamu kisah ke Aishah Exco Cina Perak DAP Kafir Harbi ni yg tak bagi ruang bantuan pelajaran sewaktu dema memerintah, tetapi bg pada anak2 Cina pula. Ada kamu kisah YB Ngan & Ngeh kesayangan kamu itu mintak Datuk Mufti duit Baitulmal dan Zakat negeri untuk deberikan kepada kaum2 lain....Buta agama ke kamu ni Aishah??? Ada kamu kisah YB Ngan & Ngeh kamu tu pertikai dana negeri utk pembangunan masjid di dalam negeri Perak ini?? SubhanAllah...
Nasib Rakyat Perak kini hanya ibarat seperti ANAK TIRI yang mana boleh dikatakan bahawa sudah hilang tempat bergantung harap.
Pembetulan : Kamu sebut nasib anak Perak di anak tiri? PEMBOHONG BESAR SEMOGA ALLAH BALAS DUSTA KAMU INI AISYAH!!! Kami rakyat Perak rasa aman dan harmoni sekarang cuma tak selesa sgt dengan YB Pembangkang yg tak habis2 buat masalah. YB kamu hanya berani didalam dewan DUN tetapi diluar penakut. Kerana apa sbb dalam dewan dema ada IMUNITI tai diluar takut kena tangkap dengan polis. Boleh pula kata polis ada dlm DUN dan wakil rakyat takut polis tembak sesuka hati kepada orang yang mereka tak suka. Ingat ni NEGARA KOBOI ke??? Ini negara ada undang2 dan kalau ko tak salah apa nak takut. Satu perkara lagi kalau ko NIZAR dan Wakil Rakyat Pakatan Cina Perak nie rasa dah x selamat..baliknegara China la weiii.. Ini negara Rumpun Nusantara MELAYU...Semak Sejarah la..

1 comment:

Anonymous said...

Bangangnye si siti tuh...