Monday, May 14, 2012

LIM GUAN ENG ~ CELUPAR TERLAMPAU

KETUA MENTERI TERLAMPAU~ Sanggup berkata hina kepada PDRM negara ini. Sebagai Ketua Eksekutif sebuah negeri yang didominasi oleh KETURUNANNYA sepatutnya patut tahu menjaga tutur kata serta tingkah laku sebagai orang kanan parti Dungu Action Party. Beliau ini tidak sedarkah tugas polis itu adalah untuk menjaga RAKYAT dari segi jenayahnya, keselamatannya, ancaman sosial dan pelbagai lagi. Apatah lagi PDRM yg ada di negeri Pulau Pinang itu juga telah banyak membantu beliau dalam membenteras penyamun, penjenayah dan pusat kongsi gelap yang sinonim dengan Pulau Mutiara itu? Rakyat di Pulau Pinang menjadi keliru bilaman seorang yang bergelar Ketua Menteri dan berlagak konon mengamalkan sistem pemerintahan ala- Umar Abdul Aziz (MASUK ISLAM DULU LA KAFIR HARBI OIII) sanggup mengecam hebat polis dan menganggap Ketua Polis Negara sebagai tidak layak memegang jawatan tersebut. Sungguh malang sekali kecaman itu diucapkan didalam Dewan Undangan Negeri yang mulia.
Kalau inilah cara pemikiran seorang Pemimpin DUNGU ACTION PARTY Penang ini maka beliau sepatutnya mengarahkan juga 2 WAKIL RAKYAT DUN Batu & DUN Sekinchan meletak jawatan kerana telah melakukan kesalahan LANGGAR Lari dan menyebabkan kematian seorang askar oleh YB. Tian Chua dan seorang mahasiswa UiTM yang cedera parah sehingga koma hingga hari ini. Jika 2 YB Mangkuk Hayun ini MELETAK JAWATAN barulah dikatakan sebagai WAKIL RAKYAT BERJIWA RAKYAT dan BARULAH BOLEH MENDESAK TAN SRI MUSA meletakkan jawatan. ADE BERANI!!!!!!!!
Seperkara lagi Lim Guan Eng tak boleh menyentuh tentang perkara ini ia masih dalam siasatan Polis dan Suruhanjaya Khas. JANGANLAH NAK DIPOLITIKKAN ISU INI!!! Ada pernah kamu bising bila remaja Mat Rempit langgar polis sampai cedera? Ada kamu bising bila polis ditembak oleh penjenayah dan mati polis itu kamu nak membela nasib polis dan ahli keluarga polis tersebut. HARAM!!! Kamu ni saje nak politikkan isu ini kononnya menjadi HERO Rakyat. Tak semua rakyat BODOH seperti kamu la wahai Ketua Menteri Dungu Action Party of Penang.

5 comments:

Anonymous said...

Sepatutnya LGE sepatutnya meletakkan jawatan kerana gagal didalam CAT yang pernah dilaung-laungkan. Gagal membangunkan PP. Gagal menarik pelabur asing.

Anonymous said...

kenapa kita tak politikkan ye dua adun gampang langgar lari tu? tu memang gampang namanya. dah langgar bla mcm tu ye. tak guna punya manusia.. aku pelik mcm mana bangkai2 tu blh jadi adun. yg undi dia pun bangang melantun kot..

Anonymous said...

LGE..berani kerana masih ada orang2 Melayu macam pas dan pkr yang bodoh...bersatulah Melayu...hancurkan pas dan pkr agar Melayu kembali brsatu dan LGE kembali menyorok dalam selimut busuknya...jangan biarkan diri kamu diperbodohkan oleh komunis itu

Pejuang Revolusi 1957 said...

x payah duk speaking la wei duk malaysia juga.. jgnduk meracau x tentu hala.. bodo2 melayu pn cina tunduk dak dlu merayu nk duk malaysia..

http://melayuseberang.blogspot.com/

Anonymous said...

to boleh,yoy,oversee,

Do u think your english is damn good! you are just a bunch of imigrant which just don't even know your own origin and nation's history, cant even speak bahasa kebangsaan properly after 54 years we MERDEKA. I doubt all of you are malaysian..doesn't sound like one.

Kalau cakap bahasa malaysia pun tuggang-terbalik tu yang nyanyi lagu kebangsaan pun tak tahu langsung, yang tahu hentam orang2 melayu macam bangsa asal usul dia bagus sangat.

Lu olang ala moleh cakap sikit2 talak malu jadi orang malaysia ka?
Misti kasi manyak bilajar itu sejalah lah, gua dah cakap jangan makan itu babi manyak2, hali ini lu orang lagi mangsat dali babi ooooo! kasi tukar lu punya passpot moleh kilija itu tempat nama amelika la, moleh lapat banyak wang, talak pusing kepala luluk sini.
ahhhhhh...lagi satu ooo, kalau mau yamseng free, itu tempat silangor manyak sinang punya, no wolly wolly pasal itu loni liu ala manyak magus jaga itu tempat judi, nyanyi2, kasi yamseng hali2, pelut busat macam itu babi ooo..

Lu tatak suka ini negeli, gua apa peduli. Lu orang tau mikin susah suka cakap dali itu lubang buntut ooo macam itu guan eng ooo..

Lagi satu aaa..lu olang ala satu bini tapi manyak simpan pelempuan kasi sedap hali2, tapi cakap macam orang kuat semayang, tapi otak simpan lalam kotak lumah ulut ooo..

halo, kasi manayk bilajat mahasa kibangsaan, kalau suka kaloke nyanyi2 sama GLO, kasi cuba lagu kibangsaan, mukan lagu2 olang asing laaaaa...

gua sudah cakap manyak kali itu babi lu jangan makan manyak2, itu pelut jadi busat , itu otak sama macam otak babi oooo..

moleh cali itu tonkang pelan2 kasi kayuh malik negeli lu punya nenek moyang ooooo...

soli yaaa, gua punya mahasa kulang pandai ooo..mau bilajat lagi sama itu sikolah magus punya..

itu lagu kibangsaan sudah dingar manyak kali tapi lu olang tatak tau sampai mati oooo..