Saturday, June 14, 2008

Selangor Pusat Judi, Urut & Pelacur? : Ditambah Pusat BABI Pula

KERAJAAN SEKAT PENGAMBILAN WARGA ASING SEBAGAI PELAYAN KELAB & TUKANG URUT : Kerajaan tidak membenarkan permohonan bagi pengambilan warga asing untuk bekerja sebagai sebagai pelayan kelab dan tukang urut bagi membendung kegiatan perdagangan manusia di negara ini. Menteri Dalam Negeri, DS Syed Hamid Albar berkata tindakan kerajaan itu bertujuan menjadikan negara ini sebagai sebuah negara yang melarang sama sekali perdagangan manusia yang dijadikan sebagai pelacur atau pelayan kelab.

“...dalam permohonan-permohonan orang nak mintak untuk tukang urut, tukang kerja macam-macam dekat kelab-kelab....perempuan dari luar negara..jika terdapat pemohonan...not approving the applications......”

Pengawasan dan tindakan kita dalam hal ini amat berkesan dengan adanya Akta Antipemerdagangan Orang 2007 dan kita tidak bertoleransi dengan kegiatan perdagangan manusia. Malaysia kini adalah negara kedua daripada 40 negara yang tersenarai dalam Special Watch List Jabatan Negara Amerika Syarikat yang berjaya mengurangkan kegiatan pengedaran manusia.


Banihakim Said : Tetapi kenapa di SELANGOR bagaikan cendawan tumbuh je bab pusat judi, pelacur, rumah urut dan pusat pemasaran dunia BABI. MB Selangor perlu ubah nama negeri Selangor kepada Darul Maksiati Wal Khinziri. Fikir sendiri la

No comments: