Saturday, April 4, 2009

KHUTBAH JUMAAT PARLIMEN P059 DICEMARI KEMPEN POLITIK

PARA JEMAAH GELISAH - RESAH - MENGELUH DAN MENYAMPAH


KHUTBAH:
Adalah rukun bagi menunaikan solat fardu JUMAAT sekiranya bagi menunaikan solat Fardu Jumaat sekiranya tidak memenuhi syarat atau tersasar dari syarat menyebabkannya TERBATAL khutbah dan tidak sah solat Jumaatnya.
KANDUNGAN KHUTBAH SEPATUTNYA MENGAJAK JEMAAH KEARAH TAKWA;
• Mentauhidkan ALLAH SWT seikhlasnya.
• Menyemarakkan seruan RASUL SAW.
• Memupuk kasih sayang sesama ISLAM.
• Dalam konteks sebuah negara, khutbah menyeru membangun negara secara bersepadu.
NAMUN APA YANG BERLAKU ; Nyata khatib adalah PRO PAS – dalam tugasnya gagal berlaku adil terhadap syariat mengenai khutbah yang disampaikan iaitu;
• Khutbah sarat dengan cemuhan terhadap parti lawan. Yang betul hanyalah parti PAS yang salah adalah pihak lawan PAS.
• Pada khutbah kedua khatib menyeleweng terus dari disiplin khutbah apabila terang-terangan menyeru para jemaah mengundi calon parti berkenaan pada 7 April, 2009.
Umumnya umat ISLAM telah sangat faham dengan sikap Parti PAS serta perangai penyokong2nya;
• Mengata dan mencemuh - Menuduh serta memfitnah adalah amalan biasa mereka.
• Menganggap mereka sahaja yang lebih arif tentang ISLAM manakala orang lain yang seteru dengan pihak mereka jahil belaka dalam aspek keagamaan.

Kesimpulannya : PAS silap besar! Rakyat kini amat bijak menilai baik dan buruk jika mereka menyokong PAS. Pengalaman 11 bulan Nizar jadi MB amat malang bagi rakyat negeri Perak termasuk Institusi Istana
Darul Ridzuan. Masyaallah!!

1 comment:

TAAVEEKUN PERAK said...

Di Bukit Gantang Adakah anda mahukan seorang pemimpin yang derhaka terhadap Sultan nya menjadi wakil anda? Jika kepada Sultan, NIZAR boleh ber KURANG AJAR demi kuasa dunia nya, bayangkanlah apa yang dia boleh buat kepada anda semua. Ini ialah seorang manusia yang amat keji! Nizar telah menjadi seperti ANWAR IBRAHIM. Nizar sekarang sudah pandai menderhaka, menipu dan lebih dahsyat Nizar telah mengkhianati umat MELAYU di Negeri Perak dengan membiarkan dirinya DI TUNGGANG oleh Ngeh atau DAP! Adakah anda mahu terus memberi sokongan kepada manusia MUNAFIK dan PENDERHAKA ini!?!?!? Nizar yang mewakili PAS, sebuah parti yang dahulunya begitu lantang bila berkempen mahu menubuhkan sebuah negara ISLAM sebagai perjuangan nya, kini telah melencong perjuangan nya. Dulu PAS meMURTADkan Ahli UMNO kerana bersekutu dengan MIC dan MCA, sekarang PAS mengHALALkan perbuatan mereka bersekutu dengan PKR dan DAP! Kenapa agaknya? Untuk manusia yang berakal, jawabnya mudah, pemimpin mereka juga MUNAFIK! Jelas dahulu mereka berbohong kepada rakyat, sekarang bila mereka di hidangkan dengan kuasa dunia, mereka sanggup berbuat apa sahaja termasuk MENJILAT ludah mereka sendiri! Adakah ini sebuah parti ISLAM? PAS juga amat suka memaki hamun, mengaibkan orang lain, menghina para ulama yang tidak sehaluan dengan mereka dan sanggup MENDERHAKA kepada Sultan demi kuasa dunia! Adakah ini sebuah parti ISLAM? PAS sekarang tidak lagi seperti dulu, pemimpin mereka juga tidak mencerminkan sikap2 seorang ISLAM yang sejati. Tetapi malang sungguh, masih ada orang tertawan dengan PAS yang berselindung di sebalik SERBAN mereka, walaupun serban yang mereka pakai itu amat kotor dan busuk! Adakah anda (Penyokong PAS) fikir anda lebih ISLAM dari kami (Orang Islam Barisan Nasional) hanya kerana anda menyokong sebuah parti yang terdapat perkataan ISLAM di dalam namanya? Fikirkan lah.