Wednesday, May 6, 2009

Lepas Nizar Gila Kuasa, Sivakumar Pula Gila Kuasa (GK)

DUN PERAK Kecoh lagi angkara manusia2 yang tidak tahu kebenaran dan perlembagaan yang sebenarnya. Bani andainkan mereka ini BUTA SEJARAH DAN PERLEMBAGAAN. Sebentar tadi sidang DUN telah melantik Speaker baru bagi DUN Negeri Perak tetapi peliknya Sivakumar nie tak nak bangun2 daripada kerusi SPEAKER. Dia merasakan dia masih lagi speaker bagi DUN Perak. Beliau tidak dapat terima hakikat bahawa nikmat beliau sebagai speaker dengan 20 orang Pengawal Keselamatan dan rumah serta kereta baru yang dibeli oleh kerajaan Pakatan Racun Rakyat sebelum ini telah TAMAT dan digantikan dengan R. Ganesan. Oleh kerana kejengkalan Sivakumar tak mahu bangun daripada kerusi Speaker itu, Speaker Baru bagi DUN Perak telah memulakan sidang DUN di kerusi Ahli DUN sahaja untuk tidak membuang masa dengan melayan Sivakumar yang sedang GILE MEROYAN itu. Perangai SIVAKUMAR ini saling tak tumpah seperti erangai NIZAR JAMALUDDIN yang masih mengaku dia masih MB Perak, sanggup tidak memulangkan kereta Toyota Camry milik kerajaan negeri yang dipinjamnya..Inikah teladan yang perlu diikuti oleh rakyat yang mengagong-agongkannya sebagai Pemimpin PAS terhebat di Perak??? Lu fikirla sendiri.

Banisaid : Manusia kalau hilang kuasa dan harta mahu gila dibuatnyer..tapi Sivakumar nie Hindu takpa la lagi tapi Nizar Jamaluddin tu ISLAM sanggup tak terima hakikat yang telah ditunjukkan Allah S.W.T atas qada' dan qadar yang telah ditentukan kepadanya. Masih ISLAM -KAH Nizar Jamaluddin Itu?? Lu fikirlah sendiri..

4 comments:

TAIPINGMALI said...

Sedih dan simpaty juga dgn kebodohan mereka..

Anonymous said...

sedih dan simpati dgn kebodohon umno dan kuncu2 nya~ umno gila kuasa.. gila kuasa.. jijik jijik jijik dgn umno.. umno jijik.. jijik dan bodoh.. jijik.. penyokongnya juga begitu.. not going to visit this suck n jijik page anymore~

ahmadalijusoh said...

tak paham la..

dulu orang umno marah sangat bukan melayu dilantik jadi speaker perak..dikatenye pengkhianat melayu

kenapa sekarang die lantik bukan melayu jugak???

ade sape2 yang boleh jawab???

Anonymous said...

Hurms... sepanjang penggamatan aku terhadap situasi di Perak, sememangnya BN (UMNO) sudah hilang integritinya. Segala benda baik yang di lakukan mereka (jika ada) sebelum ini, musnah sekelip mata di sebabkan tragedi di Perak.

1- Kerajaan Pakatan Rakyat di tumbangkan melalui konspirasi. Sudah terang lagi bersuluh, Najib pergi Perak 3 hari, terus kerajaan Perak di tumbangkan. Secara logik akal, korang fikirlah sendiri - apa & bagaimana & kenapa perkara ini boleh terjadi? Kebiadapan dan ketamakan kuasa telah menjadikan perkara-2 yang tak masuk akal - kini dah jadi realiti...

2- Dengan isu pertikaian Perlembagaan undang2 tubuh Negeri Perak yg tidak di fahami oleh semua pihak yng terlibat - menyebabkan kedua-2 MB saling mengaku dia yg berkuasa? Bagaimana ini boleh terjadi di dalam sebuah negeri di Malaysia - tak boleh ke diorang dapatkan perbandingan perundangan dgn negeri2 lain di Malaysia bagi mendapatkan ketelusan / keadilan?

3- Bagaimana hak seorang speaker yg berkuasa di tumbangkan melalui kekerasan seperti yg berlaku kelmarin? Sungguh sedih melihat seorang speaker di hina, di paksa, di jinjing keluar oleh POLIS semata2 utk membolehkan speaker baru memulakan sidang dewan. Aneh? Speaker di sorokkan bagi menghalang beliau menjalankan tugas - sesuatu yg tidak masuk akal??? Tidak adakah prosedur2 yg boleh di lakukan secara bertamadun... Anda semua adalah YB - Yang Berhormat. Bukannya Yang BODOH! Lakukan perubahan dengan cara2 yg sepatutnya... Sungguh memalukan melihat seorang speaker di gulingkan dengan 'cara menjinjing dan mengheret' agar turun dari kerusi'nya...

Kesimpulannya, sebagai orang luar dari Perak, aku ada beberapa cadangan utk menamatkan konflik ini.

1- Pertikaian mengenai siapa yg berkuasa di Perak, siapa MB & Speaker yang sah - haruslah di rujuk kepada pihak yg berkecuali. Aku rasa jika di rujuk kepada mahkamah di Malaysia, utk mendapatkan keputusan yg adil dan memuaskan hati kedua-2 pihak adalah amat sukar. Mungkin perkara ini boleh di rujuk ke ICJ - contohnya?

2- Lakukan Pilihanraya Peringkat Negeri Perak semula. Dengan ini, segala kekusutan pasti akan dapat di huraikan. Ketidak-stabilan sosio-politik telah menyebabkan rakyat2 di Perak menderita, Peniaga2 rungsing, pelabur mula hilang kepercayaan utk melabur... yg mana semua ini akan terus memburukkan lagi keadaan ekonomi rakyat Perak di kala seluruh dunia semakin SAKIT KEPALA dengan situasi ekonomi yg merudum.

3- Jika kedua-2 perkara di atas tidak berjaya, aku cadangkan Pakatan Rakyat berundur dari terus turun-naik mahkamah bg mendapatkan hak masing2. Bersabarlah untuk 2 atau 3 tahun lagi utk PRU-13. Tempoh 2/3 tahun ni haruslah di gunakan utk memantapkan seluruh sayap parti serta jentera bg menghadapi MAHKAMAH RAKYAT di mana keputusannya nanti memang boleh di congak dari sekarang. Insya'allah, seluruh kerusi DUN & PARLIMEN bakal 'di tapau' oleh Pakatan Rakyat. Rakyat tidaklah sebodoh seperti yg di sangka2... Dengan episod rampasan kuasa yg tidak bertamadun ini, lebih ramai yg akan memberikan simpati mereka kepada Pakatan Rakyat.

Takbir! Allahuakbar!