Wednesday, May 27, 2009

NIZAR KENA BADI JUMLAH MAJORITI SENDIRI

Pelik tapi benar...angka diatas adalah mungkin secara kebetulan adalah jumlah kemenangan majoriti Nizar Jamaluddin sewaktu PRU12 di DUN Pasir Panjang. Nizar katanya berketurunan Cina dan menamakan dirinya sebagai Tan Ah Chong sewaktu dia belajar di kolej..hahaha suka nsangat dan bangga mempunyai darah keturunan Cina..sebab itulah ramai blogger menamakan Nizar dengan Bintang 3 la, komunis la, lembu milik Cina la sehinggakan dalam Mesyuarat Kerajaan Negeri sewaktu beliau menjadi MB Perak pun adakalanya berbincang menggunakan bahasa Cina...Hai tinggi benor semangat KETUANAN CINA dalam diri Nizar ini. Tapi Banihakim nak kaitkan dengan BADI NOMBOR kemenangan Nizar sewaktu pilihanraya ke-12 baru2 nie. Yelah orang cina memang suka dengan angka & nombor2 nie..sebagai contoh 8 = Kaya, 4 = Mati, Tujuh = Hidup dan bermacam-macam lagi la..Tapi menariknya nombor majoriti kemenangan Nizar adalah 4474. Kalau dalam bahasa Cina mati (4),mati (4),bangun (7), mati (4)..haaa nampaknya Nizar sebelum ni dia jatuh kali pertama sebab 3 ADUN sudah keluar jadi BEBAS (Changkat Jering, Behrang & Jelapang). Jatuh kali kedua sebab tak jadi MB Perak lagi kerana BN + BEBAS mewujudkan kerajaan Perak baru di ketuai oleh BN. Kemudian ketiga bangun balik sebab Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah memutuskan Nizar masih MB yang sah. Kali keempat Nizar jatuh lagi sebab Mahkamah Rayuan dengan 3 orang HAKIM memutuskan 3-0 kepada Nizar bahawa dia sudah hilang kepercayaan DUN dan keputusan Mahkamah Tinggi adalah silap lalu meletakkan Datuk Seri Dr. Zamry Kadir sebagai MB Perak yang sah atas perlantikan dan perkenan Baginda Seri Tuanku Sultan Perak..Hahaha Nizar kena badi kemenangan sendiri...Bangga sangat darah Cina dia....Hidup Melayu Islam.Salammsss.

8 comments:

Tok Pawi said...

Orang Cina memang kuat kepercayaan Fengshui dan numerologi. Orang Islam tak boleh. Memang kebetulan. Orang putih kata irony. Nizar ni, walaupun pemimpin Pas, kuat kepercayaan Cinanya hingga dah tak terlihat keislamannya lagi. (Ibadat pun menunjuk-nunjuk). Lihatlah nombor plet keretanya ditempah khas AGS10 sempena dia sebagai MB ke-10. Jadi untuk dia 4474 ni menepati sangat, sebab itu yang dia hendak pun.

Tok teringat beberapa hari sebelum kerajaan PR runtuh, sebagai MB Perak Nizar buat ucapan semasa perasmian perayaan Jubli Perak DYMM Sultan. Dia membacakan sepotong ayat dari surah Ali Imran yang hujungnya bermaksud, "....Allah menjatuhkan sesuatu kerajaan dengan cara yang paling hina" sebagai muqadimmah ucapan. Tok fikir ianya satu doa. Dan doa itu dimakbulkan... Wallahu aklam

Anonymous said...

SAYA TENGOK SENDIRI ORANG2 MELAYU KETURUNAN MELAYU UBN NI,SIANG2 KUTUK CINA,MALAM HARI USUNG AMOI CINA,APA NI CERITA.HANCUR UBN HANCUR NAJIS ANTATUYA,.....PILAH BERCUTI DI PULAU KOREA.KALAU BLEH HANG NAJIS JGN BALIK KE MSIA.PIRAAH MAGOLIA.

TokAyah said...

Tak baik kalu kita marahkan orang cina........ bukannya semua orang cina yang menentang kerajaan...malah ada juga bangsa asing yang duduk dalam kerajaan.....Masaalahnya sekarang orang melayu........orang melayu yang mencaci melayu dan menjatuhkan maruah bangsa melayu. Macam Anonymous yang tak bernama tuh suruh Najib pi tinggal kat Pulau Korea.... kat mana tuh P. Korea..? TokAyah Nak tanya sat...sebab TokAyah dulu tak belajar geography. Ni La melayu yang tak ada otak hanya menghukum bangsa sendiri...Macam Al Jubuq juga..pandai bagi gelaran... HARAMJADAH....

airul@s`pore said...

Apa yg belaku di perak adalah sejarah yg akan menjadi bahan ketawa cucu,cicit kita. mereka akan kata org PERAK BODOH sbb pernah dpt MB spt Nizar..

Fight4Islam said...

tak larat dok tengok orang dok usung kiri kanan nama "melayu"

apa melayu ada?...now indah pada nama...saya terus terang ckp, jika kita orang melayu tak ubah sikap, sampai bila pun....

tak reti nak beza budaya ngan agama!!...

ISLAM comes first, hang tuah ka hang jebat ka....Nabi mai dulu, ISLAM didahulukan.

sudahla...marilah kita semua jadi islam, sejati pada agama,
layan smua org bagaimana kita hendak dilayani,

aku mintak sangat, nak gaduh politik sampai pecah belah, ni gaduh sama bangsa...cmon la...kalau semua boleh hidup macam mana "muslim" seharusnya hidup, aman damai inshaAllah, tapi semua nak "dimelayukan"...

yang bukan bumiputera kena pijak, yang islam bukan bumiputera kena jijak, last last lari masuk agama asal....

JAGA HAMPA SEMUA...nanti di padang mahsyar sapa nak jawab?

jangan risau, ALLAH maha adil..


(maaf, saya tak sokong mana2 pihak politik, saya run atas nama islam, yang batil lagi haq)

Anonymous said...

ORG MELAYU TU DAH ISLAM BERATUS TAHUN DAHHH......

TAPI IANYA DIROSAKKAN DGN FAHAMAN ISLAM SONGSANG, ...UNDI PAS MASUK SYORGA UNDI UMNO MASUK NERAKA.

SEBAB TU SESAMA ISLAM BERPECAH DAN BERBUNUH.

ORG YG TAKSUB AGAMA MEMBUTA TULI NI DAH BYK BERLAKU DI DLM DUNIA, TAK NPK2 LAGI KEE.....

HEII....

PARIT.

BoTak said...

cuba kita tengok...
mereka ni memang suka mengapi-apikan kebencian kaum..
diapi2kan melayu dengan isu-isu sensitif... hingga melentingnya melayu dan membuatkan bukan melayu tidak selesa...
di api-apikan pula cina dengan isu pelajaran dan quota...
hingga mereka menganggap kerajaan dan melayu itu racist...
di api-apikan india dengan isu pengabaian yang kononnya oleh kerajaan.. maka india pun memandang kerajaan tidak lagi menjaga mereka..

kita kena tumpukan perhatian kita kepada memberitahu masyarakat supaya tidak termakan dengan hasutan2 ini...
kerana isu ini sengaja ditimbulkan untuk memecah belahkan...
dan jangan pulak jadi pihak yang yang termakan dengan cara mereka dan menjadi mendokong agenda mereka secara tidak sedar...

kerana yang berniat jahat ialah golongan-golongan ini...
bukan kaum...

Jebat said...

Hadis Nabi Muhammad s.a.w.

Kita hayati bersama.......

Bukan dari golongan kami mereka yang menyeru kepada asabiyah(bangsa),bukan daripada kami mereka yang berjuang atas dasar asabiyah(bangsa) dan daripada kami mereka yang mati atas landasan asabiyah(bangsa).
(Riwayat Abu Daud).

Maknanya nabi Muhammad s.a.w tidak mengaku umat kepada mereka yang berjuang atas dasar asabiyah.

Jadi sebelum kita melangkah...kita tengok diri kita dulu, apakah kita ini Islam sebenar atau hanya nama saja yang Islam.

Tiada manusia yang tidak membuat kesalahan malahan ada disediakankan sekali dengan hukumannya kerana Allah Maha Mengetahui akan perkara ini akan berlaku.

Tetapi apakah UMNO yang nyata memperjuangkan asabiyah (bangsa)dan memang perlembagaannya pun perlembagaan buatan manusia(Lord Reid) akan tertolak dengan sendirinya sebagai orang Islam (oleh nabi Muhammad) samada setuju atau tidak tetapi berani mengatakan mereka Islam? bukan itu saja...malah nak mempertahankan Islam ternyata palsu kerana mana mungkin mulut berkata ya manakala hatinya tidak. Dalam Islam kita cuma memilih satu, iaitu ya atau tidak. Tanya pada mufti apakah hadis nabi dan hujah saya ini salah? Kalau ya....kamu semua (UMNO) berubahlah, kalau sayang nama UMNO tak apa cuma ubah perlembagaan UMNO ke arah perjuangan yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah. Insya-Allah, tuan guru Nik Aziz akan bubarkan PAS dan semua ahli PAS akan masuk UMNO biar kita satu parti, satu agama dan satu bangsa....hebat!

Kalau kita berjuang diatas landasan Islam seperti PAS pun...kalau bersalah tetap ada hukumannya tetapi masih Islam....sebab perjuangan PAS adalah Al-Qiran dan sunnah.

Kan berbeza tu....kecualilah kalau tak mau faham...dan tak mahu menjadi pengikut Nabi Muhammad.