Monday, May 25, 2009

MOGOK LAPAR !! BUKAN AJARAN ISLAM

“Justeru saya ingatkan para penganut ISLAM, jangan membudayakan mogok lapar kerana ia jelas berbeza dengan amalan puasa yakni ibadat yang dituntut”
(Datuk Dr. Juanda Jaya ; Mufti Perlis)

“….itu dia punya hal, ISLAM tidak menyuruh umatnya berbuat demikian. Kalau untuk dia semua boleh, kalau orang lain semua tak betul…”
(Datuk Seri Harussani ; Mufti Perak)

” ...rancangan pakatan pembangkang melancarkan mogok lapar tiga hari hanya membuang masa dan budaya negara ini...Pakatan pembangkang HARUS mengakui hakikat bahawa mereka sudah hilang suara majoriti di Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak”.
(Datuk Seri Dr. Ahmad Zahir Hamidi)

” ......Pakatan pembangkang akan melancarkan mogok lapar mulai Selasa ini untuk mendesak Sultan Perak, Sultan Azlan Shah membubarkan DUN Perak. Kempen itu akan dirasmikan oleh Datuk Seri Ir. Mohamad Nizar Jamaluddin dan bekas Speaker, V. Sivakumar malah perlbagai program diatur sempenan mogok bermula 10 pagi di Wisma DAP Perak. Ini adalah melahirkan kekecewaan mereka terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang mengisytiharkan Zambry Kadir sebagai MB Perak yang sah kelmarin”.
(Nga Kor Ming, Setiausaha DAP Perak)

”...sistem kehakiman Malaysia berada dilandasan yang betul mengikut pandangannya terhadap isu politik di Perak”.
(Lord Lester, Queen’s Counsel Members UK)

“….Institusi kehakiman Negara ini telah runtuh. Tiada keadilan dalam membuat keputusan. Saya amat kecewa dengan keputusan Hakim Mahkamah Rayuan kelmarin”.
(Datuk Seri Anwar Bin Ibrahim)

”....Sesungguhnya sebagai seorang Muslim saya percaya setiap yang ditentukan ada hikmah disebalik ketentuan Allah itu. Maka sebagai umat yang kerdil di sisi-NYA saya menerima seadanya dan kita perlulah muhasabah akan sesuatu keputusan tersebut...”.
(Banihakim.blogspot.com)

ANDA BAGAIMANA??

1 comment:

Anonymous said...

dema tu bengap bro..Allah bagi rezeki untuk dinimati dan bersyukur atas nikmatnya..puak2 Nizar Bintang 3 nie plak nak tolak rezeki Allah nak MOGOK plak...KUFUR NIKMAT & REZEKI Namanya..teruskan menulsi yeop