Monday, May 25, 2009

KAMUS IDEALOGI PAS : EDISI PERTAMA

MENCARUT : Kita dibenarkan mencarut kerana Allah juga turut mencarut dan Tuan Guru membenarkannya. (Page 14)

MEMAKI HAMUN : Ahli boleh memaki hamun terutama dalam ceramah agama untuk jihad kita dan menggunakan Rumah Allah seperti masjid atau surau adalah diharuskan. (Page 15)

BERKAWAN DENGAN SYAITAN : Daripada berkawan dengan puak2 UMNO lebih baik kita berkawan dengan orang Kafir Harbi yang jelas nak menjatuhkan ISLAM dan Syaitan sebagai rakan kita (Page 27).

BERBOGEL DIBOLEHKAN : Berbogel didalam rumah kita tidak menjadi satu kesalahan dan dibolehkan terutama nak bersekudukan dengan orang bukan Islam (Page 31).

PENGGUNAAN AYAT ALLAH OLEH KRISTIAN DIBOLEHKAN : Tidak menjadi satu kesalahan kepada mereka kerana merujuk kepada tuhan mereka. Allah kita adalah untuk kita dan Allah dia untuk dia sahaja (Page 37).

ORANG KAFIR BOLEH SEWENANGNYA GUNA AYAT QURAN : Adalah dibenarkan jika orang KAFIR menggunakan ayas2 AL-QURAN untuk tujuan ceramah mereka dan menguntungkan pihak kita (Page 38).

BERI MAKAN DAN PAKAIAN ADALAH HADIAH : Adalah tidak menjadi kesalahan jika menjamu ahli kita untuk mendapatkan tempat dalam politik dan memberikan baju dan sebagainya kerana ia adalah HADIAH dari kita untuk penyokong kita yang kita sayangi. Ini bukan disebut sebagai RASUAH @ POLITIK WANG (Page 44).

3 comments:

jauhariah Omar said...

elok kalau dibukukan terus, jadi encyclopedia dan di edarkan seluruh dunia, biar semua tahu apa ada pada pas...

Anonymous said...

Salam Bro..inilah bukti golongan orang yg mempergunakan ISLAM dalam landasan politik. Bila kerajaan BN buat semua tak betul la...hina...busuk, PAS saje le yg betul, bersih dan hebat sampaikan ISLAM dipergunakan untuk meraih sokongan rakyat. Sebab itu aku tak sokong PAS kerana bukan nak memulihkan umat islam tapi nak merosakkan akidah umat islam negara ini. PAS nie sama je mcm AL-ARQAM..

Anonymous said...

salam...sudah la hakim.UMNO pun lagi bapak teruknya.parti rasuah dan kronisme.Pei jalan la woooii