Sunday, June 29, 2008

RESPON AHLI MAJLIS MAHU PAPAN TANDA DI PENANG DALAM BAHASA MANDARIN

Satu cadangan yang tidak munasabah, daripada Ahlis Majlis Perbandaran Seberang Perai mahukan semua signboard di Pulau Pinang dibuat dalam BAHASA MANDARIN..What the hell is it???Pulau Pinang dah keluar daripada negara MALAYSIA ke?? Apa perlunya papan tanda dibuat dalam bahasa Mandarin..SEJAK BILA PULA BAHASA MANDARIN MENJADI BAHASA KEBANGSAAN MALAYSIA. Memang BODOH dan BUTA sejarah serta PERLEMBAGAAN NEGARA la ...kepada cadangan supaya semua papan tanda di jalan-jalan utama menggunakan bahasa Mandarin dan Tamil selain bahasa Melayu. Kalau rasa sudah hebat sangat balik la semula ke negara CHINA dan tak perlu lagi tinggal di TANAH MELAYU ini lagi...Bnagsa tak sedar kediri bangsa pendatang yang diterima menjadi warganegara TANAH MELAYU nak tunjuk lagak pula.

“....di Malaysia sendiri mungkin golongan yang lahir sebelum 1957 masih perlu bantuan terutamanya kaum Cina dan India, tapi untuk golongan selepas 1957 itu tidak munasabah kerana samada mereka di sekolah Cina, Tamil atau kebangsaan mereka sudah tentu belajar bahasa kebangsaan.........”. Kalau rasa nak MENG-HONG KONG-KAN MALAYSIA Sorry le...rasanya baik Ahli Majlis Perbandaran Seberang Prai ni berhijrah ke Tanah Besar China.

Mana kesatuan Melayu, barisan bertindak Melayu, Pemuda, Puteri, Putera, Ahlis Majlis Belia langusng tidak respon tentang cadangan orang CINA PENANG yang baru saje 100 hari memerintah telah cuba nak MEN-CINAKAN TANAH MELAYU INI. Ayuh bangkit saudara sebangsaku dan seagama denganku . Jangan kita dipijak oleh bangsa lain kita hanya MAMPU BERKATA BIARLAH...APA SALAHNYA...TAKBIRRR!!!!

No comments: