Friday, June 20, 2008

MB PERAK MASIH TIDAK PUASHATI – MANIFESTO BELUM TERTUNAI:

MB PERAK BONEKA DAP : SAMPAI BILA PUN TAK AKAN PUAS HATI, Bagi negeri Perak awal Julai depan adalah genap 100 hari pentadbiran kerajaan campuran di negeri itu. Tetapi dihati Menteri Besarnya terbuku rasa tidak puashati. Dato’ Seri Nizar Jamaludin juga tidak menafikan berdepan dengan kesukaran sejak hari pertama memasuki pejabatnya.

Pada sidang medianya siang tadi beliau berjela-jela memberitahu media kelancaran perjalanan pentadbirannya. Antaranya mengatasi masalah birokrasi bagi mendapatkan kelulusan Menteri Besar, kemampuan Exco dari PAS, PKR dan DAP membuat keputusan bersama dan mesra pelabur. Ketika ditanya mengenai baki manifesto yang belum dizahirkan ini jawapan beliau.

Komen Dato’ Seri Nizar: “saya tidak puashati tetapi kita kena ongoing because all those our promises. Kita kena announce in stages, kita tak boleh announce all the ten offer otherwise we become vanish.” Beliau tidak menafikan diawal pentadbirannya berlaku kesukaran. Antaranya kenaikan harga beras dan bekerja dengan penjawat awam yang lebih bersikap tunggu dan lihat.
Banihakim Said : Memang sampai bila pun kau takkan puas hati sebab Exco Cina2 DAP takkan dengor cakap mike, mike je bangga dapat bercakap dalam bahasa Cina tapi wakil DUN DAP Perak nak cakap Melayu pun berterabur yop...padan mike jadi boneka je!!

1 comment:

Bani Tanjong said...

zulhisyamCamne nak puas hati Nizar dipaksa berikan RM 1 Juta bantuan miskin kepada rakyat dan 85% penerimanya adalah orang Cina. Udah le tu rumah rezab Melayu bagi projek perumahan di berikan kepada orang Cina di Perak..Gitulah dema bila menjadi boneka DAP. 8 orang Exco semuanya orang KAFIR HARBI 2 orang je boleh mengungkap Bismillah...ate mike kalau cadang nak puas hati mari le sama2 bergabung kuasa dengan pemimpin MELAYU yang lain barulah dapat membangunkan UMMAH MELAYU ISLAM yang hebat. Makan tempoyak tahu buat korje bute.