Monday, June 8, 2009

BOLEH BERI SAHAM SYARIKAT? = TIDAK BOLEH

Semalam adalah hari menyambut menantu adik ipar saya di Ipoh. Maka dalam Majlis Menyambut Menantu semalam antara tetamu saya adalah seorang sahabat saya yang berbangsa Cina juga merupakan seorang ahli perniagaan berjaya dan mengaku bersetuju dengan kaum mereka sebenarnya adalah kaum pendatang di Malaysia tetapi beliau juga telah mempertikaikan Hak Istimewa yang dinikmati oleh Kaum Melayu yang sepatutnya diberi juga kepada kaum Cina di Malaysia atas sebab kaum Cina juga turut banyak menyumbangkan ekonomi dan kemajuan Malaysia. Banihakim memberikan contoh mudah kepada beliau BOLEHKAH AWAK MEMBERIKAN SEBAHAGIAN SAHAM SYARIKATNYA KEPADA PEKERJANYA YANG CEMERLANG DAN MEMBERIKAN PROFIT TERTINGGI KEPADA SYARIKAT? Sebaliknya beliau berkata TIDAK BOLEH bila diminta menyerahkan sebahagian saham syarikatnya yg banyak menyumbang kemajuan dan meningkatkan ekonomi syarikatnya. Kesimpulan disini yang ingin teman kongsikan bersama anda ialah HAK ISTIMEWA MELAYU tetap HAK ISTIMEWA MELAYU untuk MELAYU. Sama seperti SAHAM SYARIKAT MILIK CINA INI yang sudah pasti tidak boleh DIPINDAH MILIK saham tersebut atau diberi saham SAMARATA kepada pekerja2nya. Oleh itu ,MELAYU harus ingat milik kita adalah milik kita. Jangan berlaku milik kita depa nak tetapi milik depa pandai pula berkata TIDAK BOLEH!! Oleh itu, kita mesti tolak pemimpin MELAYU yang berpolitik yang tidak memperjuangkan HAK ISTIMEWA MELAYU, RAMPAS TANAH MELAYU UNTUK KAUM ASING, UTAMAKAN KAUM ASING ARI KAUM MELAYU, BERI KEISTIMEWAAN MEMAJAK TANAH MELANGKAUI KUASA RAJA MELAYU, BERI STATUS PEMILIK KEKAL PADA TANAH NENEK MOYANG KITA DULU. Kita "TENTANG" Slogan DAP 'Siapa kata geran tanah hak milik kekal tidak boleh diberi kepada nkampung baru Cina?' Jawapannya sama iaitu memang TIDAK BOLEH.
Banihakim said : Kalau kita ada ruang bersama rakan2 bangsa lain kita harus cuba untuk merasionalkan sebab musabab mengapa perlu dikekalkan hak istimewa orang MELAYU. Bukan untuk RACIST tapi untuk mereka faham akan sejarah sebenarnya. Kalau kita emosi tentu bangsa lain tidak dapat menerima kita dan pasti tragedi 13 berulang lagi. Seiring dengan konsep 1MALAYSIA perpaduan teman utamakan. Salammmssss.

3 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

Penipu itu bangsa Cina itu penipu.

AJAI62 said...

Salam

Itu pun ada orang dan parti Melayu yang sanggup terbaring tengah jalan marahkan Sultan kerana nak menagkan cina...wakakakaaaa...bodoh

AJAI62 said...

Sorry menangkan