Sunday, March 22, 2009

PAS KELUAR FATWA BARU DI BUKIT GANTANG

Ini adalah taktik lama PAS – memperalatkan AGAMA untuk menang dalam pilihanraya. Dulu kata undi PAS masuk Syurga. Cara PAS ini sebenarnya MENGHINA kita para PENGUNDI ISLAM, seolah-olah kita tidak tahu tentang AGAMA. (Sila rujuk tarikh cetakan kenyataan akhbar tersebut)

termasuk juga kenyataan ini oleh Nakhoda Kapal PAS sendiri...

Kini di Pilihanraya Kecil Parlimen P059, sekali lagi PAS telah mengeluarkan FATWA BARU sepertimana banner yang tuan-tuan boleh di bawah ini. Bani merasakan puak2 PAS ini memang bena secara jelas telah memesongkan agama demi kepentingan politik. Siapa nak JAWAB?? Kita para pengundi sudah serik dan rasa bersalah mengundi PAS dan rakan2 kongsinya. Kini Sultan Perak telah di HINA serta gagal belaku ADIL terhadap orang MELAYU. Konon kata memperjuangkan ISLAM -Tak nampak satu apapun yang dilaksanakan. Namun sebaliknya telah berlaku ZALIM terhadap rakyat yang tidak menyokong mereka. AKHIRNYA MENAG SORAK KAMPUNG TERGADAI..!!

12 comments:

Anonymous said...

Wahai orang Pas tolong keluar kan Nas Alquran dan hadis yang berkaitan dengan wajib undi pas dan sirah nabi mana atau shabat2 nabi yang masuk pas dan masuk syurga

nik najis said...

patutnya di haramkan PAS..makin sesat dah PAS ni

Anonymous said...

huhu...ali rustam buat aktiviti haram..

vinnan said...

PAS parti Islam.

UMNO parti orang Melayu.

UMNO eh!eh! cakap orang putih ni.
Nama UMNO ni nama apa?

Tak malu UMNO ni. Nama Melayu pun tak berani di gunakan. Orang Melayu apa ni. Mampuslah UMNO.

Bani Tanjong said...

vinnan
UMNO tertubuh atas nama PEKEMBAR.Inggerisnya UMNO..SO whats the problem? Daripada PAS menyelewengkan akidah ISLAM sebenar dan mengambil tugas ALLAH dgn sesuka hati menuduh org islam kafir, haram demi kepentingan politik. PAS ini patut dibubarkan kerana menaja kesesatan ahli2nya.

Anonymous said...

ceh..setakat hg quote artikel dari utusan meloya & sewaktu dgnnya tak herannla...all those media are just a puppet of yours! sepatutnya tukar je kpd nama utusan umno / berita harian umno dan seumpama. pastu nk wat cerita2 buruk pasal org lain lantak hgpa la.. the same thing goes to your tv3suku..puii, tukaq je la kpd tvUMMNO..senang cerita

kalau betoi berani & yakin di pihak yg BENAR jgn berat sebelah la laporan media..apa2 isu kasi can kedua2 pihak baik BN/PR bagi kenyataan/penjelasan yg PENUH..bukan penjelasan yg ber'edit'. baru la nama media utk rakyat. tu pun kalau korang puak2 umno berani la..kalau tak serupa je mcm puak yahudi pakai senjata lawan anak palestin pakai batu!

Anonymous said...

Macamlah Siasah, Harakah, Suara Keadilan dsb tak berat sebelah. Kalau Harakah adil siarlah berita tentang aktiviti kerajaan. Ni dok siarkan fitnah 24 jam.

Anonymous said...

tarak otak.. tak tau beza fatwa dengan ajakan, saranan, erkempen, etc.. tulah otak orang umno, takat putar belit tipu orang melayu saja tau.. yang umno dok cakap orang melayu patus sokong UMNO tu bukan fatwa songsang ke?

Anonymous said...

PAS ni dah semakin sesat ni.. sepatutnya digariskan PAS ni sebagai salah satu ajaran sesat... x abis2 menyesatkan orang.. Wahai penyokong PAS, UMNO yang kau kutuk tu, sesama Islam tau.. Baguslah, dengan orang kafir pandai lak kau berbaik-baik..dengan ISlam sendiri kau jadikan musuh,...bagus2..Ini ke nak dijadikan pemimpin negara akan datang? tak matang dalam berpolitik,..kurang pengetahuan hal negara..tau pandai buat fitnah jek...Insaflah wahai penyokong PAS, bersatulah di bawah UMNO...

Anonymous said...

wajib?

undi pas dpt tiket masuk syurga ke?

so,
tak payah mengucap
tak payah sembahyang
tak payah puasa
tak payah zakat
tak payah pergi haji

yg puak pas berserban, berjanggut tu nak buat apa?
yg gi haji buat apa?

pi la tawaf taman melewar tu

putar belit punya pas!

Anonymous said...

"Macamlah Siasah, Harakah, Suara Keadilan dsb tak berat sebelah. Kalau Harakah adil siarlah berita tentang aktiviti kerajaan. Ni dok siarkan fitnah 24 jam"

encik ano yg dihormati...akhabr2 yg encik sebutkan tu mmg akhbar politik yg berpaksikan PR, mmg terang2 ngaku membawa cerita2 politik dari sebelah pihak sana. dah tentulah lebih byk cerita ttg PR, jadi x menghairankan la. yg menghairankan laie mengaibkan bilamana akhbar2 dan media spt utusan melayu, berita harian, NST, TV3 malahan RTM yg sepatutnya bukan berpaksikan politik mana2 diperkudakan oleh pihak UMNO/BN utk menyebarkan dakyah2nya!!!

apani bro..buat la paper seniri, suara UMNO ke, akhbar UMNO ke, TV UMNO ke..dll yg sah2 cerita pasal puak2 korang. ini tidak balik2 dlm media massa main citer korang je. RTM=Radio Televisyen Malaysia..Malaysia beb, bukan UMNO/BN je. kalau dah nama Malaysia citer dua2 pihak kasi adil la bro..kalau nama RTU = Radio TV Umno aku xde hal..lantak korang ah.

harakah nk siar aktiviti kerajaan UMNO camne bro..KDN kasik lepas pun 2 kali seminggu je, x mcm utusan meloya, berita hairan, tv3suku laie la 24-7 buley balun PR. jadi di kesempitan masa & ruang dah tentula dia siar citer2 pasal pakatan je. kalau nk harakah siar citer ttg kerajaan UMNO gak dipersilakan kasik kebenaran utk diorg kuar terbitan setiap hari mcm utusan meloya. baru fair n square! Skang KDN gantung tanpa kasik notis/amaran lak. kan ke nampak sengaja nk menekan PR tu..?drpd 2kali seminggu langsung hilang. tahniah le pada korang sebab KDN jadi alatan kamu.

sekali laie aku cuma harapkan tolongla berlaku adil dlm bab media ni. kalau korang yakin benar, kasik dua2 pihak jelaskan ttg sesuatu isu di media massa. pastu kasik rakyat yg menilai. rakyat bukannya bangang sampai xleh menilai bro. bukankah kita dah belajar ttg keburukan monopoli..

dua2 pihak ada baik ada buruknya. biar rakyat dengar hujah masing. biar rakyat yg menilai. jgn sekat informasi. jgn takut kalau tak buat salah.

sekian, t.kasih

saji said...

Saya sahkan tidak ada nas al-Quran, Hadis, ijma' dan qias yang menjelaskan dengan terang bahawa undi PAS wajib dan masuk Syurga.

Yang pasti umat Islam yang mengundi dalam pilihan raya di negara ini akan diberikan ganjaran pahala jika niat dan lafaz mengundi berpandukan peraturan rukun ijab kabul hukum al-Wakalah atau Melayu Wakil- mewakil iaitu dengan setidak-tidaknya menyebut perkatan 'wakil' seperti contoh berikut:

Aku mengundi DS Ir Nizar Jamaluddin di PRK ini sebagai 'wakil' calon PAS dan calon 'wakil' rakyat aku bagi Kawasan Parlimen Bukit Gantang, Perak.