Thursday, March 19, 2009

Semakin Meriah Di Bukit Gantang Dengan Tohmahan Pembangkang

Walaupun tarikh penamaan calon bagi PRK P059 masih lambat lagi pada 29hb Mac, tetapi kemeriahan di kawasan ini amat menarik perhatian Bani. Bukan sahaja meriah dengan bendera2 parti yang bertanding malah dengan banner TOHMAHAN yang dilemparkan oleh pihak pembangkang kepada kepimpinan negara. Adalah menjadi satu KEPELIKAN bahawa pihak penyokong kerajaan BN tidak pula melontarkan TOHMAHAN balik kepada pihak pembangkang malah didoakan pula kesejahteraan mereka yang mencaci pemimpin kerajaan tersebut. Bani baru sahaja balik daripada bertemu dengan pengundi di Changkat Jering dan Trong. Respon yang Bani dapat juga menghairankan kerana pengundi ini berkata "Makcik naik menyampah dengan pembangkang ni kerana kononnya berjuang atas nama ISLAM tapi MENGHALALKAN maki caci serta tohmahan kepada pihak lain dalam ceramah mereka sehinggakan dalam surau kepunyaan puak PAS ini. Malah paling MELUAT sekali terlalu ramai orang KELANTAN berkampung di kawasan makcik ini. Macam nak di KELANTANKAN pulak Bukit Gantang nie". Itulah respon daripada makcik peniaga di kawasan Batu 8, Trong. Sukacitanya Bani sisipkan beberapa banner yang mengutuk kepimpinan BN dan banner respon mereka yang dikutuk.

Banner berbentuk tohmahan kepada pemimpin negara;


Banner pro-kerajaan yang mendoakan kebahagian kepada pencaci mereka;

Nilai dan muhasabahlah SIAPA YANG LEBIH ISLAMIK. SIAPA YANG MENGAGUNGKAN SIFAT MAZMUMAH DAN MAHMUDAH???? Jangan emosi dan buatlah pilihan yang bijak. Salammmmm.....

3 comments:

Anonymous said...

AYAT al-Quran berhubung fitnah terhadap Aisyah r.a., Ummul Mukminin, Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud:

Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah daripada golongan kamu juga.

INGAT LAH UMAT pas FAHAMLAH KAN LAH MAKSUD AYAT DIATAS takut nanti org yang cakap itu lebih teruk umat pas insaflah

Anonymous said...

PAS dah mula ketakutan dengan tindakan sendiri.

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai risalah berunsur fitnah dan provokasi yang dicetak dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab di sekitar Parlimen Bukit Gantang telah dibuat oleh ADUN Titi Serong telah dibuat di Balai Polis Changkat Jering sekitar jam 5.15 petang tadi.

http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/03/umno-mula-main-kotor-di-bukit-gantang.html

Pandailah PAS nak tuding jari pada UMNO. Perkara ni memang dah dijangka. Ada eloknya kalau PAS buat laporan polis juga pada blogger2 berikut:

http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html

(Blogger PAS Fitnah Sultan Perak murtad)

Pemimpin PKR arahkan pengikut masuk ke blog Sultan Perak untuk bagi komen pada Sultan, akhirnya semua penyokong PR menghina dan memaki Sultan

http://fuziahsalleh2.wordpress.com/2009/02/06/sampaikan-mesej-anda-kepada-sultan-perak/
(Fuziah Salleh arahkan penyokong serang blog Sultan Perak)

Blogger Hindraf yang dipuja PAS ni duduk hina Sultan Perak cakap Sultan anjing tak nak ke PAS buat laporan polis?

http://arifomar.blogspot.com/2009/02/blogger-hindraf-dakwa-sultan-perak.html
(dah delete sebab kecut telur)

Samalah macam PAS yang bila dah terperangkap cakap UMNO yang buat. Padahal kat dalam blog & TKO bersepah yang kutuk & maki Sultan & Mufti. Pergi je dalam TKO dan blog PAS..bersepah yang maki hamun...

PAS dah mula ketakutan...

Ini bukti Pakatan Rakyat mmg kurang ajar terhadap Sultan & Mufti.

http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2723
(baca artikel & komen keji penyokong PR)

http://tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2176
(baca sekali semua komen makian penyokong PR)

Dah terlalu banyak PR ni membuat kacau bilau..tapi tak mengaku dia yang buat. Semua nak dituduh pada UMNO.

Bukti dah jelas yg PAS mmg celaka! Hebahkan kepada semua agar kita tak lagi tertipu dgn manusia yang menggunakan agama Islam demi kepentingan politik. Bukti dah menunjukkan siapa yang benar.

Lord Garam said...

Salam Perjuangan,

Saya sangat tertarik dengan banner2 yang telah dibuat oleh pembangkang yang hitam hatinya. parti yang kononnya islamik sebenarnya lebih yahudi dari israel.

Sungguh menyedihkan PAS hari ini. Jika arwah ustaz fadhil noor ada pasti beliau menangis mendoakan kerosakan yang ada dalam pas.