Tuesday, March 10, 2009

KETANDUSAN IDEA UNTUK MENANG : MAKI & HINA MAINAN PAS BUKIT GANTANG

10hb Mac, 2009 (Batu,8 Terong) - Apadah jadi dengan PAS di Parlimen Bukit Gantang sehinggakan begitu banyak banner berunsur senda, maki dan hina dilemparkan kepada YAB. Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak (rujuk banner dalam blog ini keluaran lepas). Apakah ISLAM itu membenarkan umatnya memperlakukan sedemikian rupa untuk menjatuhkan umat islam yg lain. Tiada yang salah telah dilakukan oleh Najib ke atas bertukarnya Kerajaan BN di Perak. Semua ini adalah disebabkan KERAJAAN PAKATAN RAKYAT sudah hilang kepercayaan sebilangan Exco dan YB yang keluar daripada pakatan tersebut. Sukar menerima kenyataan inilah MENGHALALKAN PAS kawasan Bukit Gantang sanggup berlaku hina terhadap individu lain.
Bani said : "Ayahbonda Bani mendidik Bani untuk kalau nak rasa dihormati, kita perlu menghormati orang lain DAN kalau kita nak rasa bahagia, kita perlu membahagiakan diri orang lain.

3 comments:

Nistelro0y said...

najib dan kawan2 memang layak dihina sebegini.....

Bani Tanjong said...

Wahai Nistelro0y, hidup kita tidaklah lama.Daripada mengimarahkan sifat MAZMUMAH lebih baik kita mengimarahkan sifat2 MAHMUDAH dalam diri kita sebagai bekalan di akhirat.

Jebat said...

Nabi Muhammad tidak mengaku umat kepada yang menyeru kepada dasar asabiyah(bangsa), yang berperang atas dasar asabiyah(bangsa)dan yang mati atas landasan asabiyah(bangsa).......(Riwayat Abu Daud).

UMNO adalah parti yang menyeru, berjuang dan mati atas landasan bangsa.....

cuba fikirkan?

Jangan main-main dalam soal ini...

Kalau UMNO hebat sangat...!
ubah dasar perjuangan dan perlembagaan yang ada sekarang dari undang-undang (Lord Reid)
kepda Quran dan Sunnah....

Kami akan bubarkan Parti PAS dan masuk UMNO....

Kalau dasar perjuangan berlandaskan Bangsa jangan nak mengaku Islam dan jauh sekali nak memperjuangkan Islam...

Memang UMNO boleh kutuk PAS macam-macam dan PAS kutuk UMNO macam-macam tapi ingat...mereka yang menghina Islam adalah terkutuk !